Відкриття виставки «Icons/Objects»

Проект  «KNO | Kyiv Non Objective» продовжує свої ініціативи у світі сучасного безпредметного мистецтва. Вереснева виставка «Kyiv Non Objective 0/1» стала помітним та успішним початком співпраці з художниками з  країн Західної Європи, Великобританії, США та Автралії.(Докладніше про виставку у матеріалі Cedra українскою та англійською мовами).

Сьогодні організатори працюють над серією експериментальних лабораторних виставок KNO.lab space, на яких буде представлено творчість міжнародних та українських художників, що діють у напрямку безпредметного мистецтва.

22 січня у Музеї Булгакова відбулося відкриття першої виставки з циклу, під символічною назвою «icons \ objects». На виставці представлені роботи художників: Деб Коувелл (Великобританія), Дон Войзін (США), Тіберій Сільваші (Україна), Казимир Малевич (Україна) — машинопис статті Казимира Малевича «Архитектура, станковая живопись, скульптура» з архіву М.Ю.Кропивницького.

Машинопис статті Малевича виставляється вперше. У ній художник співставляє та аналізує поняття «ікона» та «об’єкт». Із сенсовим центром виставки —  з текстом, працюють роботи художників, що ніби граються з мистецькими формами Малевича (але не варто плутати з «варіаціями на тему»!). Для підкреслення важливості форми та простору, картини виставлені без рам. Здається, ніби нічого особливого, а відчуття від споглядання зовсім інакші.

«Черный квадрат» подводит итог 500-летней истории доминирования картинной формы репрезентации, меняя функции зрителя и историю глаза и сознания. Лишенная рамы, прямой перспективы и изображаемых предметов, превратившаяся в плоскость, бывшая картина, становится произведением с открытой структурой, с непредусловленным, свободным взаимодействием с окружающим пространством и другими объектами. Она сама становится объектом – вещью. Объект рождается не столько из «духа картины», сколько из потребности возвращения «одинокому Я», чувства целостности. Пространства единства с объектом, где он уже не зритель, а свидетель. Не зрителем, а свидетелем является человек находящийся в пространстве минималистского объекта – одного из первых примеров такого рода.

Тіберій Сільваші

Щось, що стає об’єктом нашої свідомості, може бути відбитком вже відомого образу, сприйняттям ідеї об’єкту ззовні. Першою виставкою експериментального циклу художники ставлять перед собою конкретні питання: Які умови виникнення твору мистецтва? Де знаходяться кордони реального і уявного? Між порожнечою та об’єктом? Між відбитком та образом? Чи може існувати образ у творах безпредметного мистецтва, якщо у таких творах образ може постати лише у своїй до-лінгвістичній формі?

Переглядаючи Малевича у 2013 році, я дуже зацікавилася його ідеями та візуальними формами, які вони приймали. Я відчуваю, що постійно є щось нове, що можна відкрити та вивчити у Малевичі, навіть зараз, через 100 років. Я зацікавилася духовними та релігійними інересами Малевича, які він хотів передати у своїх роботах з глибокого дитинства. Я думаю, що найбільше його цікавило те, як відволікти глядача від чуттєвої реальності у інший простір за межею площини зображення. У таких роботах як «Червоний квадрат» та «Чорний квадрат», ми звільняємося від периметрів форми, оскільки Малевич навмисно робить квадрати несиметричними. У плавних краях його робіт з серії, колір та форма повністю щезають та починають звільняти фігури зі світу видимих форм. 

Мої чорно-білі картини, які я презентувала на виставці «Нуль», були спрямовані на те, аби принести форму у світ та зосередити глядача у теперішньому, пережити досвід фізичних та матеріальних якостей, які вміщують роботи, коли вони з’являються у просторі глядача.

Деб Коуелл

Роботи художників спроектовні у просторі навколо «Чорного квадрата», та, власне, навколо відсутності «Чорного квадрата». Саме тому на виставці нас чекає не «ода Малевичу», а конкретний експеримент з образом, об’єктом, простором та формою.

Ви автоматично станете частиною експерименту, завітавши на виставку.

P.S. Малевич писав не дотримуючись знаків пунктуації та не особливо звертаючи увагу на граматичні правила. Але, звісно, на виставці ви побачите вже відредагований, «читабельний» текст. А на початку статті знавці зможуть помітити моменти полеміки Малевича з…Бойчукізмом. 

Київ, Андріївський узвіз,13, Літературно-меморіальний музей М.Булгакова
Години роботи виставки: 10:00 – 18:00.

У середу виставка не працює.
Вхід вільний.

 

Текст: Маріамі Губіанурі
Фото: Костянтин Жицький

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *