Чому варто почути оперу-реквієм «IYOV»

«В оперу можна або закохатися без пам’яті, або ж зненавидіти з першої ж миті», — так казав герой Річарда Гіра у фільмі «Красуня». Ми ж зустрічали у своєму житті байдужих. Але усі проекти Влада Троїцького та формації NOVA OPERA не можуть залишитися непоміченими. Опера-реквієм IYOV 6 квітня у Національній опері України обіцяє викликати вихор емоцій, спонукати на нові роздуми про добро, зло, провину, покарання та благочестя

Інтригуючий сюжет

Основою для лібрето стала Книга Йова зі Старого Заповіту. Йов з країни Уц був чесною та набожною людиною, але далеко не бідною. Знаючи, що цей чоловік богобоязливий, Той, хто протирічить (Диявол), запропонував Богу випробувати Йова.

Книга має величезну кількість тлумачень, від найдавніших часів до сьогодення. Багато хто у своїх аналізах твору класично намагався примирити співіснування зла і Бога. Але початковий посил Книги Йова в дійсності не такий вже й очевидний: це і заклик вести праведне життя, і цинічне доведення цієї ідеї до абсурду. Останнє іноді інтерпретують як сатиру проти «пуританства» в релігійних течіях.

Одна з думок, що на поверхні «Чи завжди біди приходять у покарання людині?».

Тож, дуже цікаво проаналізувати бачення авторів опери-реквієму та знайти власне тлумачення сюжету.

Опера — учасник фестивалю у Нідерландах

Тема цьогорічного Роттердамського оперного фестивалю Оперний «Роттердам+» —  героїзм у всіх його проявах. На фестивалі заявлено більше ніж 100 подій, серед них ремікси на класичні постановки,  прем’єри сучасних опер нідерландських, швейцарських та американських композиторів, камерні та хорові концерти, мультимедіальні перформанси на тему Генріха Шютца. Але перформанс українських артистів формації  NOVA OPERA відмічений тегом Higlight.

Проект Влада Троїцького, що варто побачити

Засновник і президент міжнародного мультидисциплінарного фестивалю ГОГОЛЬФЕСТ не зосереджується на одній постановці. Так, оперу «Коріолан» наживо ми мабуть вже не побачимо. Редакція встигла насолодитися лише відео у ютюбі, тож на оперу-цирк «Вавілон» та оперу-балет «Ark/Ковчег» свого часу поспішала придбати квитки.

Оперу «IYOV» було вперше представлено на головній сцені фестивалю сучасного мистецтва ГОГОЛЬFEST у вересні 2015 року. Упродовж року проект презентували в Китаї, Австрії та США.  У 2016 році оновлену версію опери неодноразово виконували в Данії, Україні та Польщі. У 2017 «IYOV» було виконано у Віденській філармонії, а також Македонській національній опері. У січні 2018 року «IYOV» з успіхом 5 разів виконали на фестивалі сучасної опери PROTOTYPE у Нью-Йорку.

Отже, ми у жодному разі не радимо відкладати «IYOV » на потім.

Музика та текст

Композитори Роман Григорів та Ілля Разумейко створили справжню містерію звуку. Нестандартною знахідкою стало використання препарованого рояля. Завдяки нетиповим прийомам гри та використанню ударних інструментів він перетворюється на справжній симфонічний оркестр, а часом – ­навіть на генератор електронних звуків.

Драматургія — це поєднання речитативів, коли текстами слугують фрагменти з українського перекладу Йова, а також латинські сакральні твори. Оперу написано в синтетичному жанрі, що вперше в історії світової музики поєднав у собі оперу, реквієм та ораторію.

«IYOV» – опера-реквієм для препарованого  рояля, ударних, віолончелі та солістів

Режисер: Влад Троїцький

Композитори: Роман Григорів, Ілля Разумейко

Виконавці: Мар’яна Головко (сопрано), Анна Марич (сопрано), Олександра Мельє (мецо-сопрано), Андрій Кошман (баритон), Руслан Кірш (баритон), Євген Рахманін (бас), Тетяна Троїцька (голос), Жанна Марчинська (віолончель), Андрій Надольський (ударні), Ілля Разумейко (рояль), Роман Григорів (диригент)

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *