Хештег-манія або Популяризація музеїв в епоху соцмереж

Щороку в січні міжнародна музейна спільнота влаштовує Museum Selfie Day— флешмоб у соціальних мережах (Twitter, Instagram, Facebook), під час якого користувачі діляться власними фото з улюблених музеїв, супроводжуючи їх однойменним хештегом. Вперше про проведення цієї акції оголосили в 2013 році. А в 2015-му — до неї “включилися” й українські музеї. Таким чином, маємо за спиною вже 4-річний досвід організації селфі-флешмобу. Це яскравий приклад того, що ми крокуємо практично в ногу з часом із колегами з-за кордону.

 Вікторія Антоненко

Національний музей Тараса Шевченка

Але є й інший приклад. Нещодавно, 22 серпня, Twitter “вибухнув” завдяки ще одному флешмобу, пов’язаному з музеями та галереями — Museum Memes Day. Головне завдання акції — додати закладам культури трішки креативності в популяризації власних колекцій.

До речі, долучитись до участі в #MusMemeDay можуть не лише інституції, але й відвідувачі. Щоправда, українська аудиторія дізналася про нього постфактум — переважно зі шпальт іноземної преси, де публікувалися добірки найкумедніших мемів. Не сумніваюся, що в майбутньому ця акція знайде своїх прихильників і в Україні, та поки що — ми пасемо задніх.

Безумовно, Museum Selfie Day та Museum Memes Day — одні з найцікавіших флешмобів, які сприяють популяризації музеїв в соціальних мережах. Але це далеко не вичерпний перелік. Де українські музейники можуть дізнатися про подібні акції? Раджу стежити за блогом Culture Themes(http://www.culturethemes.com/).

Проект функціонує вже понад 7 років (заснований в березні 2011-го). Його мета — сприяння промоції музеїв, галерей, бібліотек та інших інституцій, що працюють із культурною спадщиною. Яким чином? Шляхом щомісячного продукування хештег-подій, які дають можливість закладам культури та їх відвідувачам позитивно взаємодіяти через соціальні мережі.

Хто ж допомагає нам популяризувати музейну сферу? Culture Themes об’єднав групу фахівців, серед них:

Мер Діксон (Mar Dixon) — експертка з цифрових/соціальних медіа, засновниця проектів MuseoMixUK, MuseumCamp, Teens in Museums та інших (особистий сайт: http://www.mardixon.com/wordpress/);

Мелісса Меннон (Melissa Mannon) — фахівчиня бібліотечної справи, консультантка з питань архівів і культурної спадщини (профіль на Linkedin: https://www.linkedin.com/in/melissamannon);

Джим Річардсон (Jim Richardson) — дизайнер, засновник і виконавчий директор MuseumNext (профіль у Twitter: https://twitter.com/museumjim).

Які ж хештеги пропонує нам команда Culture Themes? Для вас підготувала підбірку найцікавіших варіантів. Зверніть увагу, що флешмоби не мають фіксованої дати, тому стежте за оголошеннями на сайті або ж у Facebook (https://www.facebook.com/CultureThemes/).

У жовтні можете ощасливити своїх підписників фоторепортажем із талісманом музею чи галереї, використовуючи #MuseumMascot, а також не забудьте відзначити Геловін за допомогою #MusSpooks.

У грудні на сторінках своїх соціальних мереж розкажіть про значення волонтерів у діяльності вашого закладу —  #MusVolunteer. А в лютому поділіться страхітливими та не зовсім тінями свого музею — #MuseumShadow.

 

 

У березні-квітні долучіться до флешмобу #MuseumWeek. Якщо коротко, це: 7 днів, 7 тем і 7 хештегів, які змінюються щороку. Цьогоріч музеї публікували тематичні дописи, позначаючи їх #womenMW, #cityMW, #heritageMW, #professionsMW, #kidsMW, #natureMW, #differenceMW.

Якщо ваш музей розміщений у пам’ятці архітектури ХІХ століття, у квітні у вас є можливість продемонструвати для всіх неповторні сходи, як, наприклад, у палаці Терещенків на бульварі Шевченка, 12 —#MuseumStairs. Але якщо сходів у вас немає, то цього ж місяця є інша можливість: розповісти своїм віртуальним відвідувачам, чому ви любите свій музей/галерею — #WhyILoveMuseums day. Не забудьте також запитати у підписників про їхній улюблений музей.

Багате на пропозиції літо:

  • у червні знайдіть інституцію з подібним профілем та домовтесь про колаборацію на спільну тему — #CultureLinks,

  • у липні поясніть своїй аудиторій, чому важлива археологія — #DayofArch, або ж поділіться котиком із власної колекції — #MuseumCats,
  • у серпні поінформуйте про кроки на шляху до кращої доступності вашого музею — #CultureAccess, а також розкажіть, як “звучить” ваш заклад —#CultureSound.

Осінній сезон варто відкривати участю в Ask a Curator Day. Це ще один міжнародний флешмоб, у рамках якого заохочуються найрізноманітніші запитання до музейних фахівців на тему їх професійної діяльності. Поки що серед української музейної спільноти до акції долучився лише Музей Ханенків, який пропонує поставити запитання Ганні Рудик — кураторці азійської колекції та Олені Живковій — кураторці західноєвропейської експозиції. Не прогавте можливість!

 

 

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *