So tell me do you wanna go?: «Номери» Олега Сенцова

Як сказали мені друзі: «Тобі не могла не сподобатися антиутопія про цирк». Власне, ось вам і коротка рецензія на виставу «Номери» Олега Сенцова. Але ще були прекрасні актори, сценографія та те, що зачепило кожного у залі. Доволі зрозуміла історія про диктатуру та «овечу» поведінку народу, у яскравій цирковій обгортці. Але чи не у простоті завжди була прихована краса та істина?

Даша Сухоставець

З вашого дозволу, не будемо зупинятися на особистості Олега Сенцова (безперечно про нього варто і є що говорити). Але мені здалося, що про автора достатньо розповіла і сама історія «Номери». Зазначу тільки те, що історія з’явилася до усіх подій та негараздів, що трапилися (п’єса написана у 2011 році). А також те, що текст дещо змінено, тому вам обов’язково захочеться перечитати та порівняти написане та побачене. А ще звісно забажаєте, щоб автор вийшов на уклін до публіки, а ще зняв фільм за сюжетом (прем’єра намічається на весну 2019, і це буде перший український фільм, що його режисер працює дистанційно).

Сюжет

Спочатку здається, що це інтерпретація відставки президента РФ Бориса Єльцина та приходу до влади Володимира Путіна. Потім здається, що це свідома пародія на тоталітарний режим. Згодом знаходяться риси нашого українського сьогодення.

Тож, який сюжет? Історія простих людей, що могла б трапитися будь-де. Врешті-решт, ми всі просто люди. Люди, які бояться за своє життя, яким лінь напрягатися, які люблять поговорити, які прагнуть до свободи та розвитку, але саме сьогодні краще просто попоїсти.

Актори та характери

Кожен на своєму місці. Кастинг пречудовий. Звісно, що за гримом можна приховати будь-які емоції, але як вони грають голосом, рухами, очима! Особливий респект Одинадцятому та Першому, які були майже без гриму.

Після вистави одним із найпопулярніших питань було: Ти впізнав себе у п’єсі? О так, ви точно знайдете притаманні і вам риси хоча б у одному з героїв. Думаю, у топ-п’ять схожостей увійшли: революціонер без певної мети; вата (не плутати з ватніком), що боїться говорити вголос, боїться сумніватися у сильних цього світу; новатор, якого не розуміють; хтось, хто боїться діяти сам-один і так далі, і тому подібне.

Особисто я у певний момент спіймала себе на думці: та ні, але все так складно, як вони пройдуть перекваліфікацію, коли їм навіть не було де вчитися, чому спочатку не говорять про те, щоб навчити, а потім переекзаменовка… І тут я така: СТОП! Невже і я туди ж, до лав виправдовувачів некваліфікованих працівників, що просиджують штані.

Это слайд-шоу требует JavaScript.

Сценографія та костюми

Цирк він і є цирк: багато червоного, яскравий грим, арена та музика. І жодної тварини, окрім найстрашнішої, звісно, людини.

Декорації здаються доволі скромними, але це тільки на перший погляд. Насправді вони максимально функціональні, дають волю уяві, ефектні та, при всьому цьому, нерухомі.

Костюми відповідають характерам героїв. Маленькі деталі, кольори підкреслюють особливості та значення героїв у виставі.

Крапля дьогтю:

Може у мені говорить феміністка, але дуже нецікаві жіночі характери. По суті, розкривається кожен чоловік. Кожен має сюжетну арку: тюхтій та вата, революціонер, диктатор, стариган… Але жінок цікавить лише кохання. І, в принципі, все. Окрім Другої. Вона крута, але її мотивація від мене «вислизнула»: навіщо їй керувати диктатором? Може підкажете мені? Одинадцятого, до речі, зіграла дівчина. Вона зіграла хлопця, адже усі непарні — чоловіки. Але як на мене, наскільки б було цікавіше, якби Він врешті опинився Нею. Сильний характер, одна з ведучих у виставі особистостей, а ще б виявилася непарною та жінкою.

Хоча це суто моя думка. Сходіть на виставу та складіть власну. Історія варта вашого часу.

7 грудня, 20.00, Сцена 6

Безмежно вдячна за прекрасні фото Насті Теліковій

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *